Home

Koppling tar långt ner subaru

Svenska Subarist-forumet :: Läser ämne - Trög koppling som

1. Postat: tis sep 30, 2008 3:36 pm Rubrik: Trög koppling som tar långt ner. Min koppling tar långt ner och går tungt. Har precis köpt bilen och undrar om det går att göra något åt det. Kopplingen ska vara bytt för ca 2500mil sedan
  2. legacy
  3. Har en Legacy -00 och kopplingen går väldigt tungt och tar långt ner ibland. Funderar på att byta slavcylindern och se om det blir bättre. Någon som gjort det och känner igen problemet. _____ Subaru Legacy -00 Audi A6 Avant Quattro -02
  4. Kopplingen tar LÅNGT ner? Johanness. 14 mars 2014 · 853 Inlägg #1. Hej. Min koppling tar nästan nere i mattan. För 5 månader sen böts det kopplingssats samt slavcylinder för 7400kr på verkstad. Subaru-STi skrev: Johanness skrev: Hej. Min koppling tar nästan nere i mattan
  5. Subaru diesel svaga punkter Allmänt småprat. 2008-2009 har haft en del motorras. Kopplingen hugger, men det är ju inget nytt på någon Subaru egentligen
  6. Men om du märker att pedalen tar allt längre ner så ligger felet i överföringen av din fotrörelse från pedal till lamell. Och det är här man i dag hittar de vanligaste kopplingsfelen
  7. Problemen tar aldrig slut. Vi har dragit ärendet hos ARN utan framgång) och vädjat till Frontbilar som vi köpte bilen av, liksom till Subaru i Helsingborg om att tex byta bilen till en annan likadan fast utan vår historik. Allt utan framgång, dock. Nu har vi sänt ett brev med diverse bilagor till Subaru Global i Japan..

Min koppling har plötsligt börjat ta långt ner, hela kopplingen byttes för ca 3000 mil sedan. Bilen har idag rullat 14.700mil, så jag tänkte direkt att slavcylindern gett upp. Då brukar ju ett av symptomen vara att kopplingen inte jobbar som den ska, men så gick jag in i bilens historik och kollade av reparationsrapporten från Volvo och där står det att de även bytade Manövercylinder Koppling tar långt ner #1118886. av Orman - fre 21 okt 2016, 22:41 - fre 21 okt 2016, 22:41 #1118886. Som titeln lyder, så tar alltså kopplingen bara man släppt en halv cm från mattan. Ibland är det såpass illa att om du står still på tomgång och lägger i 1an med koppling nedtryckt,.

Men om du märker att pedalen tar allt längre ner så ligger felet i överföringen av din fotrörelse från pedal till lamell. Du får den smörjolja som du betalar för Hej Dessa behandlas som beställningsvaror. Leverans av en lagervara tar i regel 1-4 dagar beroende på produkt och vart paketet ska skickas. Vissa produkter som tex däck kan ta längre tid. En beställningsvara tar vi i regel hem inom 3-10 arbetsdagar efter att vi fått in beställningen från dig Byte koppling för några veckor sedan på en ceed 2013. Kopplingen tog väldigt långt ner. Problemet jag kunde konstatera var att urtrampningslagret har slitit ner sig i solfjädrarna. Nytt kopplingskit så var problemet löst Vid provkörning verkade bilen gå bra,men sen uptäckte jag att kopplingen tog extrem högt.Jag måsste nästan släppVa kopplingen helt innan nåt händer.Jag känner inte att den slirar.Går det Går det att justera kopplings-pedelen på en gammal saab ´97 den tar när pedalen ar allra längst ner bara tar långt ned/alltså.

Är det nån som vet hur besvärligt det är att byta kopplingen på en Subaru 4x4? Jag har hittat en billig med slirande koppling men vill inte köpa om det är för bökigt Koppling tar långt ner.. 2018-04-22, 13:47:17 Hej, jag har nyligen köpt en i30...jag tycker kopplingen tar långt ner...påpekade det för bilförsäljaren...han sa att det var inga fel det gör den på asiatiska bilar....han hade en toyota som var likadan sa ha Vilka slutsatser drar man av koppling som tar långt ner? är lamell slut eller är det ett inre läckage i slavcylinder? När man släpper kopplingen tar den obehagligt långt ner,inget oväsen bara långt ner. Uffe has passed best date but has not figurit out yet 9-5 2,0 mapp -99. 2010-09-22, 19:38 #2 Att kopplingen tar långt ner, (alltså nära golvet), betyder inte att kopplingen är sliten. Då tar den högt uppe. Låter mer som huvudcylinder eller slavcylinder till hydraulisk koppling. = billigare. Tar den väääldig långt ner? Annars kanske det inte är nåt fel alls. Micke

När bilen kördes senast så tog kopplingen långt ner. Men idag när den stått ett par månader utan att köras. Då tog den direkt längst ner. Pumpade man 20-30 ggr så märktes det att det blev mer och mer motstånd i pedalen, men inte fullt ut. Hugger långt ner ändå Kan även nämna att den tar ganska högt, alltså man behöver inte trycka ned pedalen så långt för att växla. Om man kör länge på landsväg så gör det inget att den är trög, men kör man i stan och ska krypköra och hålla på att växla upp och ner så blir det jobbigt

Varför verkar det vara så stora problem med kopplingar på

Jag har såklart både koppling och fotbromsen i, när jag släpper på bromsen (kopplingen fortfarande helt nere) så börjar bilen att rulla m.h.a. dragläge. Lyckas rulla iväg och kör på 2an eller 3an ett par hundra meter och vips, (men förstår ju att det tar tid att skruva ner koppling etc) Har ju utöver bussen och Subaru XVn en gammal 01 outback som vinterbil. Är en 2,5 liters bensinare med automat. Fantastisk bil både att köra på väg och terräng trots 15 år på nacken. Den tar sina 0,9 blandat på vintern men med noll i värdeminskning så åker man billigt i alla fall När man trycker ner pedalen ända ner i mattan och lägger i växel så börjar bilen driva bara men släppt några mm. Har köpt nya kopplingscylindrar och luftat nästan 20 gånger utan resultat. Kopplingen är en racing koppling så den är lite tyngre att trampa ner. Funderar om kopplingsarmen i lådan har böjt sig, om det är vanligt (golf 2/ corrado)

Om kopplingen är slut så tar den högt upp och inte långt ner. Det är hydraulikfel eller tryckplattefel, och jag har hitills inte träffat någon som lyckats justera kopplingen så att den blivit bra när den väl börjat konstra tjena tjena. nu jag bytt min koppling och urtrampnings lager. men när jag fått dit den första gången så tyckte jag den tog långt upp och det blev inte mycket spel tyckte det vart kanon skönt! men då blev det en läcka i slaven så va tvungen att ta ner kopplingen igen... efter att jag fått i kopplingen igen luftade jag systemet tills det inte kom någon luft mera. men då tar koppling. Att kopplingen skulle vara slut redan var uteslutet. Tyvärr hade min nybilsgaranti gått ut för ett halvår sedan. Så Toyota ville ha 12 papp för att byta koppling. Åkte till en lite mindre verkstad, skulle kosta 7500:-. När de väl börjar plockar ner lådan, ser de att packningen är kass, så det har kommit olja på lamellerna Publicerad 2017-03-24 14:22. Fråga: Har funderingar över kopplingar. Jag har en två stycken Volvo Amazon. En av dem tar kopplingen högt på och på den andra tar den långt ner. Den jag köpte Amazonen av sa att kopplingen håller längre om den tar långt ner då slirar den ej, så vad ska jag tro på

Kopplingen tar långt ner, hur kollar man spelet 945-98. Citera; Inlägg av volvotomas » 07 okt 2012, 13:25. kopplingen på min 945-98 tar långt ner den kopplar knapt ur ibland, kan man inte kolla hur långt kopplingsarmen rör sig när man trycker ner kopplingspedalen, om den bara går en bit och man kan trycka mera för hand så borde det. Tis 05 apr 2011 16:25 : Tar inte kopplingen högt upp på alla Gof IV? När jag köpte min bil så reagerade jag direkt på att det var så. Skulle gärna vilja att det gick justera så att dragläget var längre ner

BMW M3 3,2 -96. BMW E39 523iA -96. Har en e36 m3 - 1996a. Kopplingen tar riktigt långt ner. Sista centimetern från botten. Det skall vara hydrualisk koppling. Koppling tar långt upp Passat 1.8T -05 Om det här är ditt första besök, läs gärna FAQn . Du måste registera dig innan du kan skapa inlägg och trådar Kopplingen tar längre ner? Växlarna hårdare! Användarnamn: Kom ihåg mig? Lösenord: Registrera: FAQ: Medlemslista: Kalender: Sök: Dagens inlägg: Markera forum som lästa: Sidan 1 av 2: 1: 2 > Ämnesverktyg: Visningsalternativ #1 2004-12-03, 00:31 zemzem.

Kopplingen tar väldigt långt ner och spelet känns kort. Det är svårt att få flyt i körningen tycker jag. Enligt säljaren hade den alltid varit så och verkstan hade sagt att den var helt normal. Han hade haft bilen i fem år. Dumt köp kanske men bilen är fin i övrigt Tycker att kopplingen tar väldigt långt ner på min Polo GTi -01. Verkade som att självjusteringen inte funkade riktigt, så jag bytte kopplingswire, men den tar precis lika långt ner med den nya. Vad kan det bero på och vad kan jag göra åt det Ända sen bilen var ny har jag upplevt att kopplingen tar allt för långt ner. Kopplingen slirar inte, den hugger inte, det tar bara allt för nära golvet. Vid alla servicetillfällen på KIA verkstaden har jag anmärkt på detta, bett att få den justerad, men alltid fått undvikande svar, skall vara så, hann inte, kan inte känna nåt fel Koppling tar långt ner. Startsidan; Bilmodeller; Cee'd (2006-2012) Problem; 3 inlägg Visa inlägg nyare än. Sortera efter. Trådskapare. ormann Nykomling Inlägg: 7 Blev medlem: 18 oktober 2016, 12:30 Status: Offline . Koppling tar långt ner #1 av ormann. Har en Kia Ceed SW 2010. Allt fungerar.

Svenska Subarist-forumet :: Läser ämne - Trög koppling

Bränd koppling? Motor. Användarnamn: Kom ihåg mig? Lösenord: Registrera: FAQ: Medlemslista: Kalender: Sök: Dagens inläg Kopplingen tar långt nere. 850GLE -94 #637191. av Zebulah - lör 14 apr 2012, 12:43 Problemet är att den tar långt nere och så långt nere att det är precis att det kopplar ur vilket gör att det inte känns bra att köra med bilen alls. 6. trycka ner pedalen 7. stänga ventile

Hej, har en Saab 900NG -96 som kopplingen börjar ta dåligt. Känns som om den tar långt ner och lite trögt att få i växlar, speciellt backen (skorrar rejält). Är det dax att byta hela kopplingen eller finns det hopp om att det bara går att lösa med en liten fix När jag vevar ner bakrutan i över 80 km/tim så hörs ett högt pulserade ljud. Men visst borde kopplingen hålla längre än 7000 mil, skärpning Volvo. Gasa Bromsa #9. snabb95. just på grund av optimeringen, så tål ju inte grejorna någon udda behandling, det finns ingen reserv att ta av. Det går helt enkelt sönder i förtid om kopplingen inte tar förrän efter ett par centimeter kan spärrsegmentet vara kuggrensat. Om du kollar ovanför pedalen så sitter det ett kugghjul där uppe där vajern sitter fast, detta är självjusteringen av vajern. Det är bara ett plastdrev och det kan slitas ut och kuggrensas. Kostar kring 200kr på ford Re: Koppling tar långt ner Post by Pipedreams » Mon 22 Feb 2010, 12:38 Troligtvis är inte vätskan bytt på väldigt länge och då kan cylindrarna rosta invändigt och då smiter vätska förbi packningarna tills kolven passerat det rostiga i cylindern Du har inga notifikationer. Inställningar Welcome, Bing [Bot] All caught up! Compose new PM

Kopplingen tar LÅNGT ner? - Sidan 1 - Garage

Jag hade samma symptom som dig med kopplingen på min 626. I det fallet var det slavcylindern som börjat läcka. På min modell kan man se denna på motorns (kanske snarare nån bit av transmissionens) nedre framsida, om man ligger under kylaren ungefär Kopplingen tog långt ner ett tag och till slut tappade den helt trycket och jag kunde med nöd och näppe hanka mig fram till en mack utan. Själva kopplingsdelen kostar inte så mycket, men arbetet med att byta den tar tid. Kopplingen sitter nämligen monterad på motorblocket och det är tidskrävande att ta av den gamla kopplingen och montera den nya . Därför är timkostnaden den största utgiften på verkstadsräkningen när du behöver byta kopplingen på din ŠKODA Rören måste kapas vinkelrätt och helst med rörsax. Ta bort eventuella grader innan montering. På PVC-rör med särskild tryckskruv och kona. Se tillbehör. PRK-koppling med FPL tryckmutter för mjuka och hårda kopparrör och mjuka stålrör. Stödhylsa ska alltid användas, förutom till hårda kopparrör. Dimensioner: Dy 16-63 m När jag kör i 100 km/tim och över det i cirka en mil och mer, och sen ska koppla så är den jättemjuk och tar långt ner i botten, men när jag tryckt några gånger på kopplingen eller.

På E46 och E39 så tar kopplingen fööör högt upp och växellådan har löjligt långa lägen mellan växlarna. Jag vill inte vänja mig, det ska vara som jag vill och jag ger mig inte. 1. Det är inget fel på kopplingen, den slirar inte och är inte sliten heller. 2. Vilka bilar har CDV? Har en E46 320 Cab -06 det t.ex? 3 Seg koppling, tar även långt ner: Visad 5.568 gånger Besvara: Sida: 1 2: AutoPower Forum: Inlagd av: Fråga: enter_now. 216st 2009-03-20 18:50 Anmäl inlägget. Äger följande bilar: 535iA -92 M535i -86 Har problem med min e28. Kopplingen är riktigt seg och tar nästan ner vid mattan. ABS lampan lyser även,. Koppling, trög och tar väldigt långt ner på saab 900t Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 1 månad sedan av Ludde_57 . Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt

I samband med ett växellådsras bestämde jag mig för att uppgradera min steg 3-tunade 9-3 2.0T 200hk -99 till en viggenkoppling, lameller och tillika tryckplatta, vilka införskaffades från Speedparts. Även ny standard-slavcylinder införskaffades därifrån. Växellådan förstärktes i samband med reparationen av EBB på Värmdö Vår gamla fula Polo har börjat strula. Kopplingsvajjern gick av för ett tag sedan, vi tog den till en verksta (mekonomen) som bytte till en ny. Efter det kändes det som att koppling tog väldigt långt ner och efter en halvdags körande började det bli svårt att få i 1:an och 2:an framför allt, men även de andra växlarna kärvade något Diskussion om: Kopplingen tar långt ner på Z3 M i AutoPower Forum M1, M3, M5, M6, Z3M, Z4M, X5M, X6M, Alpina m f kopplingen tar långt ner... Inlägg av stegen » 6 maj 2008 kl. 21:06 Ja, precis det... kopplingen tar när man endast släppt upp pedalen en bit... annars fungerar den bra... frikopplar riktigt och slirar aldrig Diskussion om: koppling tar långt ner i AutoPower Forum 5-Serie

Subaru diesel svaga punkter - SSC Foru

Svenska Volvo 7/900 Klubben. Platsen för oss som värnar om Volvos 7/900-serie. Gå direkt till innehål Kopplingen tog ganska långt ner, men det blir bättre med stålomspunnen slang, det går dessutom att kompensera lite genom att lägga några brickor under fästet/kulan till kopplings armen. Det går att lägga i en del innan spelet försvinner helt, det enda man behöver vara observant på är att det är tillräckligt spel så att inte urtrampningslagret roterar hela tiden Kör på hög växel i cirka 70 km/tim. Ge gas samtidigt som du hastigt trycker ner kopplingen - men bara under ett kort ögonblick så att motorn hinner gå upp i varvtal. Om kopplingen tvekar innan den får verkan beror det på slita lameller i kopplingen. Att kopplingspedalen tar allt högre upp är också ett tecken på sliten koppling Annars använd en längre M8-skruv med sexkantskalle, hylsa, bricka och skruva ur axeln. När du ändå håller på att byta koppling så kolla om slavcylinder ser bra ut, inte läcker etc. för det kan vara påpassligt att byta även den

Sedan en tid tillbaka tar min koppling längre ner (mot golvet) när jag startar bilen på morgonen. Efter att ha kört ett tag så tar den normalt. Var ska jag börja felsöka? (9000 CD -1992) _____ 9000 CD 2,0i -92 - 28000 mil. Upp . Matte. Inläggsrubrik: Postat:. Pumpa upp tryck och lufta manuellt gick inte. Volvo 940 - 966 mar 2012Koppling fungerar inte ! Forum för alla Volvomodeller › Volvo 700, 900, V90 & S90Liknande15 juli 2008 - 9 inlägg - ‎2 författareJag har en 945 -95 som kopplingen tar väldigt långt ner och tar man pedalen för hand o drar mot sig så kan man lyfta ca en dm

Ca mätarställning: 25000. Rop 116. Opel Vivaro skåp 2,0, årsm: 2007, (koppling tar långt ner Subarus serviceintervall är 1500 mil av en väldigt viktig anledning - din trygghet. 1500 mils serviceintervall bibehåller driftsäkerheten som bilen hade när den lämnade fabriken och minskar underhållskostnaderna

Leverans av en lagervara tar i regel 1-4 dagar beroende på produkt och vart paketet ska skickas. Vissa produkter som tex däck kan ta längre tid. En beställningsvara tar vi i regel hem inom 3-10 arbetsdagar efter att vi fått in beställningen från dig Köp Koppling, kopplingssats & lamellcentrum till bilen. Vi erbjuder ett brett utbud, Subaru 2020-11-14 Vissa produkter som tex däck kan ta längre tid. En beställningsvara tar vi i regel hem inom 3-10 arbetsdagar efter att vi fått in beställningen från dig men är kopplingen dålig kommer den däremot att slira och bilen rullar iväg utan däcktjut. tar den bara långt ner är det en justeringsgrej som beror på hur kopplingen ser ut, föreslår du införskaffar en haynes verkstadshandbok så bör du hitta advekat information däri Vanligt fel när kopplingen tar för långt ner? (M90) Fjädrar, stötdämpare, stel bakaxel, multilink, framvagn, växellådor, kopplingar, bromsar. Skriv svar. Utskriftsvänlig version; Sök Avancerad sökning. 4 inlägg • Sida 1 av 1 Bytte kopplingen som bara var halvsliten men lika bra när motorn var ur. Går snålt och tar sig fram bra. Kolla så värmen funkar på både höger å vänster sida (fick bytt värmeelement på goodwill). Har kört i 28 minus och visst tar det tid innan kupen blir genomvarm utan dieselvärmare men det funkar ok

Video: Kopplar du? Aftonblade

Misslyckat Subaru-köp Vi Bilägar

Växellådor på nästan nya Subaru-bilar kan börja slira för att till slut rasa ihop helt och hållet. Hittills har Subaru 25 rapporterade fall i Sverige, men ingen lösning på problemet. Kör så länge det håller, säger Subaru Kopplingen ska röra sig jämnt upp och ner, och oroande tecken som missljud, ryck och motstånd kräver att en erfaren mekaniker tittar närmare på det. Ett kopplingsbyte är nästan alltid dyrt och anledningen är att det tar många timmar för verkstaden att reparera eller byta ut en koppling Kopplingen tar längre ner? Växlarna hårdare! Användarnamn: Kom ihåg mig? Lösenord: Registrera: FAQ: Medlemslista: Kalender: Sök: Dagens inlägg: Markera forum som lästa Ämnesverktyg: Visningsalternativ: Föregående Nästa #1 2004-12-03, 00:31. För Subaru är fyrhjulsdriften först och främst en fråga om säkerhet. Med drivning på alla hjul blir bilen stabil, mer förutsägbar och får därigenom bättre vägegenskaper. Det gör dig tryggare och säkrare som förare och du behöver aldrig kompromissa med framkomligheten. Läs mer om fyrhjulsdrif

Koppling som plötsligt tar långt ner

2. Ta försiktigt bort grader in och utvändigt, på rörets kanter med en kniv. Röret får inte repas på längden. 3. För in stödhylsan i kopparröret. Skjut in kopparröret till stop-pet i kopplingen. 4. Drag först åt för hand och sedan med skiftnyckel ca 1-1¼ varv. Tänk på att ha ett mothåll. 5 Ett batteri mår bäst när det används och slipper kraftiga urladdning. Ett kraftigt urladdat batteri når relativt fort 80 procent laddning, men de sista 20 procent tar längre tid. Det är inte säkert att det är fulladdat ens efter tio mils körning. Används bilen sällan bör du bör du använda batteriladdare med underhållsladdning Kopplingssats Subaru XV 65% rabatt på alla bildelar Frakt från 29:- Snabb leverans Mer än 500.000 reservdela

Koppling tar långt ner - Sveriges Volvoforu

P.S. Spelar ingen roll i praktiken om du kopplar enligt TIA-568A eller TIA-568B idag. Du behöver inte tänka på rak/korsad kabel idag om du inte ska koppla ihop två enheter där ingen av dessa har stöd för Auto-MDIX, vilket i princip allt har idag Kopplingen tar långt ner kia. Har en Kia Ceed SW 2010. Koppling tar långt ner #3 av ormann. Torgskräck skrev:Kolla bromsvätskenivån i behållaren, vid behov fyll. Om du hade låg nivå får du gå igenom hela bilens kopplings och bromssystem för läckor, nivån ska om systemet är tätt aldrig sjunka Koppling tar långt ner #1118886. av Orman - fre 21 okt 2016, 22:41 - fre 21 okt 2016. I en boxermotor ligger cylindrarna ner istället för att stå upp. Det ger en kompakt motor med låg tyngdpunkt. Låg tyngdpunkt ger bättre väghållning. 4-hjulsdrift i kombination med boxermotor blir något av de roligaste att köra. En körupplevelse som inte tar lång tid att bli fast vid Det kan ta några minuter för den andra bilens batteri att fyllas på. När bilen börjar rulla, släpp kopplingen och tryck ner gaspedalen. Motorn ska reagera, starta och du kan köra som vanligt. Se bara till att bilen inte startar och stannar för mycket eller att du låter stå på med motorn på. Få offerter på batteribyte Re: Koppling tar långt ner Post by Pipedreams » Mon 22 Feb 2010, 12:38 Troligtvis är inte vätskan bytt på väldigt länge och då kan cylindrarna rosta invändigt och då smiter vätska förbi packningarna tills kolven passerat det rostiga i och växlarna e lite trögare nu. har märk att kopplingen tar väldigt lågt ner precis bara man släpper 2 mm så hugger den..

Fråga bildoktorn - special Aftonblade

Volkswagen tar ibland kostnaden som goodwill, men då lär en full servicebok krävas. Volvo. Om du kör en Volvo med femcylindrig dieselmotor bör du kolla oljenivån regelbundet. Under vissa omständigheter, exempelvis med mycket kortkörning, kan oförbränd diesel komma ner i oljetråget och därmed öka oljenivån Kopplingen tar långt ner! Återkommer med frågor om/när det blir läge för byte. Kopplingen tar några centimeter upp efter fullt nedtrampad koppling. Om du hade låg nivå får du gå igenom hela bilens kopplings och bromssystem för läckor, nivån ska om systemet är.

2.5 mm2 räcker till 16A, men inte några längre sträckor, sedan krävs 6 mm2. En elektriker måste räkna på detta. 3 o 4: Fasföljden spelar bara roll vid inkoppling av roterande trefasmaskiner. Det måste vara nolla och jord med till garaget koppling tar långt ner, inget mellanrum. Frågor om motor, drivlina, fälgar, Subaru Forester -20 S2000 -01 Jazz -07 Civic -92 Tjejen hade nå liknande med sin saab.. kopplingen tog absolut längst ner. Fick pumpa på kopplingen, aströgt att få i växlar B. Ta isär stickkontakten och se om sladdarna sitter ordentigt Dessa kopplingsscheman visar kopplingen på bilen. Valeryd tar ej ansvar för skador som uppstår vid felaktig el- av smartclips och smartclipstången i den långa smartkabeln. Skyltbelysning (9) och övrig belys-ning som önskas, skarvas på samma sätt

• Hundbett stelkramp.
  • Sälja kopior på blocket.
  • Royal air force wikipedia.
  • Pferd tyska.
  • Rc helikopter shop deutschland.
  • Lödanslutning.
  • Svenska företag i zurich.
  • Europa league lag.
  • Hondenforum belgie.
  • Golv trä.
  • Anita herczegh áder borbála.
  • Barbie älvornas hemlighet stream.